concursos

Fira ecològica de Porreres
L’Associació de la Producció Agrària Ecològica de Mallorca (APAEMA) celebra la 9a Diada d’Agricultura Ecològica el diumenge dia 19 d’abril de 2015 al poble de Porreres, amb la col·laboració del seu Ajuntament i l'empresa pública SEMILLA, de la Conselleria d’Agricultura, Medi ambient i Territori. Com ve essent habitual, en motiu d'aquesta festa agroecològica vos convidam a participar al concurs de dibuix escolar per a la creació de la imatge promocional de la Diada. El concurs està destinat als nins i nines de 5è i 6è de primària i la temàtica gira al voltant de l’agricultura, la ramaderia i l’alimentació ecològica. Enguany, emperò, la Diada estarà centrada en l'OLI D'OLIVA ECOLÒGIC (cultiu de l'olivera, elaboració de l'oli, consum, etc.) i, per tant, en la selecció de dibuixos, es valorarà positivament que hi apareixin referències. El dibuix guanyador serà la imatge del cartell que anunciï la Diada i l’autor o autora rebrà un obsequi i el seu reconeixement el mateix dia de l’esdeveniment. A més tota la seva classe podrà gaudir d’un dia de visita a una finca ecològica. L'estil i format dels dibuixos participants del concurs és lliure. El lloc d’entrega dels dibuixos es farà a la seu d’APAEMA, c/ d'en Veiet, 17 (Quarter vell) de Porreres, 07260. Ho podeu fer en persona o per correu. La data límit d’entrega dels dibuixos és divendres 27 de març de 2015 fins a les 14 h. Per conèixer millor tot aquest món de l'agricultura ecològica i per saber en què consistirà tota aquesta jornada, podeu consultar la nostra web www.apaema.net.



V CONCURS DE POESIA SANT JORDI A SANT BERNAT 2015

Organitza: Associació cultural Realment Cremats

Des  de  fa  ja  cinc  anys,  lAssociac Cultural  Realment  Cremats,  organitzaaquest concurs de poesia, dins dels actes que se celebren per la Diada de Sant Jordi, el proper18 d’abril, en el marc incomparable del Monestir la Real de Palma
 BASES
Temàtica

-   El tema per a la present edició del concurs és: l’esperança.
Categories

-   Sestableixen cinc categories:
-   A: De 6 a 9 anys.
-   B: De 10 a 12 anys.
-   C: De 13 a 16 anys.
-   D: A partir de 17 anys.
-   E: Premi especial per a un autor del Secar de la Real.

Les obres
-   Les obres han de ser originals i inèdites.
-   Només es pot presentar una obra per autor.
-   Les obres han de ser en llengua catalana.
-   Les obres han tenir una extensió mínima de vuit versos i màxima de vint.
-   No s’admetrà cap obra que incompleixi les bases del concurs.


Presentacd’obres

-   Totes les obres han d’incloure la següent informació:
-    nom i llinatges
-   edat
-   adreça postal
-   telèfon
-   adreça electrònica de lautor/a
-   categoria
-    En el cas de les categories A, B i C han d’incloure el centre destudis (CEIP, IES, etc.), si escau.
-   Les obres que provinguin del mateix grup d’un centre, es lliuraran conjuntament dins dos arxius:
-    El primer amb totes les obres convenientment identificades amb una numeració.
-    El segon amb la relacdautors i la numeració que permeti relacionar-los amb cada obra, a més de tota la informacindicada al punt anterior.
-   No s’acceptaran obres que no estiguin mecanografiades o en format electrònic.
-   En el cas de format electrònic, s’acceptaran els formats .doc, .docx, .odt i .pdf
-    Les que es lliurin en mà aniran perfectament identificades i informades (amb la informacindicada més amunt) amb un paper adjunt.

-   El termini de presentac dobres acaba el 30 de març a les 21.00 hores.

-   Es poden lliurar per les següents vies:
-   Per correu electrònic, al correu  santjordiasantbernat2015@gmail.com
-   Al Monestir de la Real, a l’atenc Associac Cultural Realment Cremats.
Entregau-les a la porteria del monestir.
-   Els guanyadors seran informats per correu electrònic o telefònicament.

El jurat
-   Els membres del jurat seran persones de reconegut prestigi i alienes a
l’Associació cultural Realment Cremats.

-    Les obres seran lliurades al jurat sense incloure cap informació que permeti relacionar-les amb el seu autor.
-   El jurat seleccionarà, d’entre totes les obres presentades, una obra guanyadora per a cada categoria.


Seleccde guanyadors i premis

-    La decisió del jurat i el lliurament de premis tindrà lloc durant la Diada de Sant Jordi 2015 al Monestir de la Real, dissabte dia 18 d’abril de 2015, a les 19.00h. Els guanyadors llegiran les seves obres durant l’acte.

-    Les obres presentades seditaran en un llibre que es diposita a la Biblioteca Balear de la Real. Els treballs guanyadors i amb menc especial del jurat es publicaran al web de l’associacRealment Cremats.
 
ANIMAT A PARTICIPAR TESPERAM

JUNTA DIRECTIVA

ASSOCIACIÓ CULTURAL REALMENT CREMATS


BASES DEL CONCURS DE PÒSTERS DE PREVENCIÓ DE CONSUM DE TABAC EN ELS JOVES CURS ESCOLAR 2014-2015La Direcció General de Salut Pública i Consum, en col·laboració amb l’Associació Espanyola contra el Càncer; la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats; la Gerència d’Atenció Primària; l’Associació Balear d’Infermeria Comunitària; el Col·legi Oficial d’Infermeria, i la Societat Balear de Medicina Familiar i Comunitària, convoca per al curs escolar 2014-2015 un concurs de pòsters relacionat amb la temàtica de la prevenció del consum de tabac en els joves.
L’objectiu del concurs és implicar i fer partícips els joves de les Illes Balears en el disseny de material gràfic en la prevenció del consum de tabac, a partir de processos de reflexió crítica sobre els riscs derivats del consum de tabac i afavorir els missatges preventius entre iguals.


Participants
Poden participar en aquesta convocatòria tots els centres educatius de les Illes Balears que apliquin, en aquest curs escolar, qualsevol activitat programada de prevenció del consum de tabac amb els seus alumnes que cursin educació primària o secundària, amb les categories següents:
Categoria A: l’alumnat de 5è i 6è d’educació primària.
S’entén per activitat programada de prevenció de consum de tabac:
L’aplicació de programes de prevenció de consum de tabac i/o en drogodependències i addiccions.
L’aplicació de programes de promoció d’hàbits saludables.
La realització d’activitats (tallers, sessions...) destinades a la prevenció del consum de tabac o/i les habilitats per a la vida.


Modalitat del concurs

Pòsters: presentació en format paper, mida DIN A3. Els treballs s’han de presentar de manera individual i tan sols hi pot participar una persona per pòster. En aquesta modalitat de concurs, poden participar-hi els alumnes de la categoria A 


Presentació dels treballs
El centre educatiu que hi vulgui participar serà l’encarregat de fer una primera valoració dels treballs dels seus alumnes que aspiren a presentar-se al concurs. Seguint els criteris de la convocatòria i entre els seus participants, el centre educatiu ha de seleccionar un màxim de 3 pòsters per participar en el concurs.
El centre educatiu els ha de lliurar presencialment o els ha de trametre mitjançant una carta certificada al Pla d’Addiccions i Drogodependències de les Illes Balears (PADIB) de la Direcció General de Salut Pública i Consum de la Conselleria de Salut, i ha d’indicar en el sobre Concurs de pòsters de prevenció del consum de tabac en els joves (carrer de Jesús, 38 A, 07010 Palma).
L’horari d’atenció és de 9.00 a 14.00 hores, de dilluns a divendres.
Per tal d’assegurar l’anonimat dels treballs a l’hora de valorar-los, el centre educatiu ha d’entregar els treballs separats en sobres, tant per modalitat com per categoria. Aquests sobres han d’estar identificats a la part frontal amb el lema o títol del treball, modalitat i categoria en la qual participa, i dins el sobre s’ha de posar la fitxa d’inscripció totalment emplenada (annex 1).
Així mateix, a la part posterior dels pòsters presentats s’ha d’anotar el lema/títol que coincideixi amb el del sobre identificatiu. És obligatori emplenar tots els camps del full d’inscripció.
Condicions tècniques
Els pòsters han de ser originals, inèdits, i que no hagin estat premiats anteriorment.
Els autors i els centres educatius han d’assumir la responsabilitat plena quant a l’autoria i l’originalitat dels pòsters lliurats. No es pot presentar cap treball que pugui ser ofensiu o discriminatori.
En la modalitat de pòsters, els treballs s’han de presentar en format paper, muntats sobre cartó ploma d’1 cm de gruix, com a mínim, sense vidre protector ni marc, en format vertical i amb una mida de 29,7 x 42 cm (DIN A3). La imatge del pòster també s’ha de lliurar en format informàtic (JPG) en un USB o DVD o CD. Els pòsters no poden dur el nom escrit dels autors. Els pòsters s’han de presentar en un dels dos idiomes oficials a les Illes Balears.
 

Termini de presentació
El centre educatiu ha de presentar els treballs abans del dia 5 de maig.
 

Criteris de valoració
Els criteris de valoració que el jurat ha de tenir en compte a l’hora de triar els treballs guanyadors són els següents:
La representativitat del tema en la prevenció del consum de tabac.
L’originalitat del treball.
La qualitat i la idoneïtat dels elements que conté el disseny.

 

Jurat
Formarà part del jurat un membre de cada entitat convocant del concurs i s’hi poden convidar diferents professionals, tant sanitaris com els que estiguin relacionats amb el mon del disseny gràfic.
En el cas que el jurat consideri que els treballs no tenen una qualitat suficient, el premi es pot declarar desert. La decisió del jurat no es pot impugnar ni interposar-hi cap tipus de recurs en contra.
 

Premis
Només hi haurà un sol guanyador per categoria. Els autors dels treballs guanyadors rebran un premi i els centres educatius dels treballs guanyadors també rebran un obsequi.
 

El premis són els següents:
Modalitat de pòster:

Categoria A: 1 val de 200 € per una bicicleta i 1 tenda de campanya.
Ús dels treballs presentats
Els treballs presentats en aquest concurs poden ser utilitzats per les institucions i entitats convocants sense ànim de lucre, amb objectius educatius, divulgatius i de sensibilització en la promoció d’hàbits saludables i en la prevenció del consum de tabac i d’altres drogues.
Exposició dels treballs i cloenda del concurs
A final del mes de maig (setmana del 25 al 31) i principi de juny, s’exposaran tots els treballs presentats en aquest concurs. Una vegada que el jurat els hagi determinat, s’especificaran i s’indicaran els guanyadors.
El 27 de maig de 2015 es durà a terme el lliurament de premis com a cloenda del concurs.
Una vegada acabada l’exposició, en un termini no superior a 30 dies, els autors o el centre educatiu, amb la presentació i l’acreditació prèvies del justificant d’entrega, podran retirar el seu treball no premiat. Passat aquest termini, els convocants del concurs no es fan responsables dels treballs no reclamats.
 

Documentació per presentar
El centre educatiu ha de presentar la sol·licitud de participació (annex) emplenada de manera correcta, juntament amb els treballs (en format físic i digital, com s’explicita a les bases).
 

Responsabilitat
Els convocants del concurs no es responsabilitzen dels continguts dels treballs presentats. Es garanteix la major cura dels treballs presentats, però en cap cas es fan responsables del possible malbé que es puguin fer, ni de la mala recepció o de la no–recepció.
+ INFO Pla d’Addiccions i Drogodependències de les Illes Balears, tel. 971 17 66 65.




 IV CONCURS DE DIBUIX
“LA PAU VIATGERA”

BASES I CONDICIONS DEL CONCURS
1. TEMA
El Concurs va destinat a LA NO VIOLÈNCIA I LA PAU EN EL MÓN.
2. PARTICIPANTS
Podran participar els alumnes d’Educació Infantil i Primària.
Es consideraran 4 CATEGORIES:
PRIMERA CATEGORIA: Alumnes d’Educació Infantil
SEGONA CATEGORIA: Alumnes de Primer i Segon curs d’Educació Primària
TERCERA CATEGORIA: Alumnes de Tercer i Quart curs d’Educació Primària
QUARTA CATEGORIA: Alumnes de Cinquè i Sisè curs d’Educació Primària
(Hi haurà dos premis addicionals: un per l’aula dels nins guanyadors i un altre pels seus tutors .)
3. PRESENTACIÓ
3.1 Format de la Presentació:
3.1.1 Cada dibuix haurà de ser elaborat individualment, excepte a Educació Infantil que
podrà ser realitzat per grups.
3.1.2 Els participants hauran de tenir en compte les següents condicions:
a) El dibuix es realitzarà en paper blanc.
b) Seran admesos els següents tipus de papers: full A4, cartolina 20x30 cm y mesura
màxima 50x70 cm.
c) Es podrà utilitzar qualsevol tipus de tècnica d‘art: tinta, temperes, aquarel·les,
llapis de color, llapis negre, ceres, fibres.
d) Cada treball haurà d’estar identificat a la part del darrera del full amb: nom i
llinatges de l’ autor, DNI, nom del centre, domicili i telèfon.
e) No seran admesos dissenys elaborats amb ordinador, collage amb retalls de
revistes, diaris i d’altres, calcografies, fotografies, logotips governamentals i no
governamentals e imatges registrades.
4. TERMINIS E INSTRUCCIONS PER LA PRESENTACIÓ DELS TREBALLS
4.1 Data d’inici: 19 gener de 2015
4.2 Data límit d’entrega dels treballs: 13 de Febrer de 2015
4.3 Forma de presentació: Els treballs hauran de ser presentats dins un sobre tancat amb el
nom del Centre Escolar,curs i nom de cada nin/a a la direcció de la oficina de Palma d’ANPE
ILLES BALEARS : C/ Bisbe Rafel Josep Verger, 5 CP:07010 de la localitat de Palma.
5. CRITERIS DE PARTICIPACIÓ I AVALUACIÓ
5.1 Límit de Treballs: Cada Centre Educatiu participant podrà presentar fins a 4 treballs.
( UN PER CADA CATEGORIA!!!!)
5.5 Jurat Avaluador: Se conformarà el jurat avaluador constituït entre 5 i 7 membres,
entre els quals es seleccionaran persones idònies amb el tema.
5.6 Criteris de la Avaluació:Es tindran en compte els següents criteris:
a)- Originalitat
b)- Creativitat
c)- Impacte Visual
d)- Pertinència al tema que convoca aquest concurs.
5.2 Quantitat de Treballs Seleccionats:
Es seleccionaran 4 treballs 1 per cada categoria (Educació Infantil, Primer i Segon curs, tercer
i quart curs, i cinquè i sisè curs d’Educació primària).
5.3 Data d’Avaluació: del 16 al 20 de FEBRER de 2015 es realitzarà l’ avaluació per
seleccionar els 4 millors treballs que obtindran premi.
5.4 Formalitat dels treballs seleccionats:
Divendres 7 de març de 2014 s’informarà dels guanyadors, amb elevació d’acta baix la firma
dels integrants del Jurat a la oficina d’ANPE ILLES BALEARS de Palma.
6. ACEPTACIÓ DE LES BASES I CONDICIONS
6.1 La participació en el Concurs significa la acceptació per part dels participants de les
presents bases i condicions.
6.2 La manca de compliment amb els requisits establerts, implica la desqualificació en el
concurs.
7. PREMIS DEL CONCURS PER CADA CATEGORIA
Empreses col·laboradores:
PREMI PER L’AULA: XEC DE 100 EUROS PER COMPRAR MATERIAL DIDÀCTIC DINS TENDA.
PREMIS PER EL/LA TUTOR/A:
1. ENTRADA LLIURE D’UN DIA COMPLET A QUALSEVOL DELS CENTRES DE WELLNESS
ILLES PER GAUDIR DE TOTES LES ACTIVITATS FITNESS + ENTRADA VIP SPA.
2. TRACTAMENT GRATUÏT EN PERRUQUERIA ALS CENTRES CULTURE ECO,ETNIC & BIO
SALON.
PREMIS PER EL/LA NIN/A GUANYADOR/A:
1. KIT DE PINTURA.
2. ENTRADA LLIURE PEL NIN/A AMB ELS SEUS PARES +1(germà/amic) AL PARC TEMÀTIC.
3. DÍA COMPLET D’ ENTRENAMENT GRATUÏT FAMILIAR CATEGORIA VIP PELS NINS
GUANYADORS DE CADA UNA DE LES 4 CATEGORIES I LES SEVES FAMÍLIES (PARES I
GERMANS).


2015

 Educa4r 2014
XIII - Concurs d'objectes de Educa4r
BASES DEL CONCURS
1. Tema:
Concurs d’objectes realitzats amb residus. Construcció de joguines no bèl·liques, objectes de decoració o
altres objectes realitzats amb residus.
2. Participants:
Hi podran participar tots els alumnes d’Educació Infantil, Primària, Secundària, Educació Especial, així com
altres col·lectius d’educació no formal (associacions juvenils, grups d’esplai, etc.) tant de manera individual,
com a grup o com a centre.
3. Inscripció:
Aquesta inscripció, que és gratuïta, es farà quan es dipositin les joguines a l’oficina de Educa4r: c/Músic
Baltasar Samper, núm 6 baixos A, Palma (al Rafal Nou, devora el Seminari).
• Heu de presentar una fitxa com l’adjunta per a cada objecte. La fitxa ben emplenada amb les
dades del vostre centre i dels alumnes participants.
4. Condicions tècniques:
Les joguines, decoració o objectes s'han de fer exclusivament amb residus en tots els seus components.
Poden estar pintats, folrats amb residus... (Educa4r disposa de material didàctic per tal de facilitar idees als
participants).
A. Els objectes no podran superar les següents dimensions:
• Llargària: 75cm;
• Alçada: 75cm;
• Fondària: 75cm.
B. De cada joguina, decoració o objecte se'n valorarà:
• Materials i mètodes de construcció emprats
• Qualitats estètiques
• Imaginació i creativitat
• Utilitat
5. Categories:
La valoració de les joguines, decoració o objectes es farà des de sis nivells diferents:
CATEGORIES
Educació Infantil
Educació primària (1r cicle)
Educació primària (2n cicle)
Educació primària (3r cicle)
Educació Especial
Educació secundaria i Educació No Formal
Educa4r 2014
6. Termini de recepció dels treballs:
• L’entrega i retirada del material és responsabilitat del centre.
• Els treballs es presentaran a l’oficina d’Educa4r (Músic Baltasar Samper num 6 baixos A, Palma,
devora el Seminari).
• S’admetran tots els treballs entre els dies 5 i 26 de maig de 2014: els matins de dilluns a
divendres de 08:00 a 15:30h.
7. Jurat:
És format per un representant de Fundació Deixalles, un del Consell de Mallorca, i un altre d’Ecoembes que
triarà els objectes o joguines guanyadors de cada categoria. Les decisions del jurats seran inapel·lables.
8. Premis:
• La data de lliurament dels premis s’anunciarà dins del mes de maig .
• Els premis per a cadascuna de les categories previstes en el punt 5 s’adjunten a aquestes bases.
• Els centres guanyadors assistiran a l’acte d’entrega de premis.
• Els centres guanyadors es faran responsables de la recollida dels premis.
• La nit a un refugi del Consell Insular de Mallorca serà entre setmana i el transport anirà a càrrec
del centre.
9. Recuperació d’objectes:
Els objectes premiats i seleccionats passaran a ser propietat d’Educa4r, que se'n reserva el dret d’utilitzarles
per a la seva reproducció, difusió i registre a l’oficina espanyola de patents i marques, i a la resta
d’administracions que fos necessari. Els objectes presentats que no hagin estat seleccionats es podran anar
a recollir del 9 fins el 27 de juny de 2014. No s’admetrà cap reclamació posterior a aquesta data. No
s’admetrà cap reclamació si l’objecte ha patit qualque petit desperfecte conseqüència de la seva fragilitat.
10. Acceptació de les bases:
La participació al concurs, suposa l’acceptació íntegra d'aquestes bases.
11. Contacte:
Educa4r.
C/ Music Baltasar Samper, 6 Baixos A – 07008 Palma.
Tel. i fax: 971-477239.
Correu electrònic: educa4R1 @conselldemallorca.net


Urgent:

Parlament (obligatori)

El termini per presentar els treballs del concurs de dibuix “Un Parlament per a Tots i Totes” i el concurs d’expressió escrita “Valors i Parlament” adreçat a alumnes de 6è d’educació primària finalitza el divendres 4 d’abril

La pau és el camí (voluntari)
Dibuix, fotografia, narració


El termini és dia 8 d'abril.


CONTES DE CIÈNCIA 2014 (voluntari)
 
 El termini és dia 13 d'abril.



Drets humans: Dibuix  (obligatori)
El termini és dia 20 d'abril, però com que és durant les vacances, admetré dibuixos fins dia 16 d'abril.

 

XI Concurso Escolar de dibujos Defensor del Pueblo, que se rige por las siguientes:
BASES:
1. Podrán participar todos los alumnos de enseñanzas Primaria y Secundaria de España.
2. Los premios serán entregados en Madrid por la Defensora del Pueblo.
3. Para poder participar en el concurso cada alumno deberá presentar un dibujo original, con cualquier material o técnica, relativo a los derechos humanos. El dibujo se presentará en una hoja de papel de tamaño A4.
4. Se establecen seis premios: tres para Primaria y tres para Secundaria, (ESO, bachillerato y ciclos formativos de Grado Medio),consistentes en un ordenador portátil netbook para cada ganador.
Los premiados también recibirán del Defensor del Pueblo una ayuda económica para su desplazamiento a Madrid para recogerel premio.
El jurado podrá conceder las menciones honoríficas que considere oportunas, así como declarar desierto cualquiera de los premios.
5. Los centros educativos con alumnos premiados recibirán un diploma de reconocimiento.
6. Los trabajos candidatos al premio se harán llegar, antes del 20 de abril de 2014, a la siguiente dirección postal:
Apartado de correos 15020, 46015 Valencia.
7. Para identificar perfectamente todos los trabajos, los dibujos deberán llevar pegado o grapado un sobre en cuyo exterior se haga constar Concurso Defensor del Pueblo 2014” y el curso en el que esté matriculado el concursante, y en cuyo interior debe figurarel nombre y apellido del concursante su edad (en caso de ser menor deberá contar con una autorización de sus padres o tutorespara participar según formulario que se adjunta), curso y centro en el que esté matriculado, así como el teléfono del centro.

Fotografia  (voluntari)

El termini és dia 22 d'abril, però com que és durant les vacances, admetré fotografies fins dia 16 d'abril.

POESIA EN ACCIÓ (voluntari)

El termini és dia 25 d'abril, però com que és durant les vacances, admetré poemes fins dia 16 d'abril. 

Pissiganya (voluntari)

El termini és dia 25 d'abril, però com que és durant les vacances, admetré poemes fins dia 16 d'abril. 

Nota:
Els concursos voluntaris tendran una compensació en la nota de la 3ª avaluació de les assignatures relacionades. Poesies i narracions a la nota de català. Dibuixos i fotografies a la de plàstica.


BASES:
Concurs La pau és el camí

Modalitat de dibuix:
- Es podrà utilitzar qualsevol tècnica per fer el dibuix.
- No hi ha límit de presentació d’exemplars per aula.
- Al davant del dibuix no hi ha d’haver cap referència, ni de l’autor, ni de l’escola, etc.
- És opcional utilitzar la plantilla/model del suport A-3 i A-4 descarregable a www.bell-lloc.
Modalitat de redacció i narració literària:
- Les obres hauran de ser escrites en català.
- Els criteris de lliurament s’hauran de complir.
- Criteris d’edició: lletra Arial, núm. 12. Interlineat 1,5.
- En els cursos de Primària, les obres es poden presentar escrites a mà.
- Els fulls només poden estar impresos per una cara.
- És opcional utilitzar la plantilla/modeldel suport A-3 i A-4 descarregable a www.bell-lloc.
Modalitat de fotografia:
- La fotografia pot ser en color o en blanc i negre.
- No s’acceptaran fotomuntatges.
- Cada autor pot presentar un nombre màxim de 3 fotografies, les quals no podran excedir de 6Mb ca-
dascuna.
- La fotografia s’enviarà per correu electrònic a agrupalloc@gmail.com. El format haurà de ser .jpg, sense marges i amb el seu corresponent títol.
- En el mateix correu, s’haurà d’adjuntar un arxiu pdf per tal de mantenir l’anonimat. Aquest arxiu caldrà
que contingui la identificació de l’autor, adreça, telèfon i títol de la fotografia. 

Termini per lliurar les obres:

Dimecres, 8 d’abril de 2014

CONCURS DE FOTOGRAFIA

Concurs de fotografia escolar 2014, "Mi hora de papel" per a alumnes d'Educació Primària.  VI edició del concurs escolar Fundación Edufores.



Concurso FUNDACIÓN EDUFORES de FOTOGRAFÍA ESCOLAR
“Mi hora de papel”
¿Qué fotografío?
Queremos que nos enseñes lo importante que es el papel en tu vida: las distintas ocasiones en que lo utilizas a lo largo del día y para qué lo usas.
¿Puedo participar yo?
Pueden participar todos los alumnos de primaria.
¿Hasta cuándo puedo participar?
Puedes mandarnos tus fotos hasta el 22 de abril de 2014.
¿Cómo envío mis fotos?
Tu tutor te ayudará y puedes consultar las bases en www.graciaspapel.es y
¿Qué premio puedo ganar?
Primer Premio: un ordenador portátil para el alumno autor del trabajo, y otro para el tutor.
Dos accésit (1º y 2º ): una cámara de fotos digital para el alumno y otra para el tutor.

El Concurso de Fotografía Edufores se dirige a los alumnos de Educación Primaria de cualquier centro escolar público o privado del Estado Español.
Cada alumno podrá concursar a título individual en el concurso “Mi hora de papel” con una, dos y hasta tres fotografías, que reflejen los múltiples usos del papel y su continua presencia en las actividades que desarrollamos a lo largo del día, acompañadas de un titular y un pie de foto que recoja una breve descripción de la imagen. El tutor orientará al alumno con el material educativo referente a los productos papeleros que se encuentra en www.graciaspapel.es y en www.edufores.com.
La fotografía se realizará con técnica libre. Deberá enviarse un archivo digital en formato JPEG con resolución mínima de
2240X1680 ppp sin interpolar, correspondiente a fotografías digitales originales e inéditas. Y el titular y pie de foto en un
archivo en formato DOC o PDF con la descripción de la imagen en un máximo en total (titular + pie de foto) de 50 palabras.
Cada concursante puede enviar los archivos por correo postal opor correo electrónico, a las direcciones siguientes:
Por correo postal: Envío de CD con archivos de la/s fotografía/s, título y pie de cada foto y formulario de participación:
Concurso de Fotografía Edufores. Fundación Edufores - Avda.de Baviera, 15 bajo. 28028 Madrid.
Por correo electrónico: participa@edufores.com adjuntando archivos de las fotografía/s (JPEG), título y pie de cada foto (DOC o PDF) y formulario de participación.
Documentación adicional que se debe enviar: Además de los archivos con las fotos y los titulares y pies de fotos, habrá de
enviarse la siguiente documentación:
Formulario de participación, firmado por los padres o tutores legales y por el tutor escolar.
En el caso de que en las fotografías aparezcan personas, se deberá acompañar la autorización de uso firmada por dichas
personas o por sus padres o tutores legales si son menores de edad.
Se deberán aportar además, en su caso, los derechos o licencias que fueran necesarias para la utilización de las fotos.
El formulario de participación, la autorización de uso y las bases están disponibles en y .
El plazo de admisión de los trabajos comienza el 22 de enero de 2014 y se cerrará el 22 de abril de 2014. Se admitirán únicamente los trabajos que lleguen con matasellos de esa fecha o anterior y los  emails recibidos hasta esa fecha incluida. Para poder entrar a concurso es imprescindible enviar dentro de plazo tanto los archivos digitales de fotografía como el título y pie de foto de cada una, con las características y en los formatos definidos en el punto 2, como la documentación adicional especificada en el punto 3 (formulario de participación y permisos y, en su caso, autorizaciones
de terceros). Se establece un Primer Premio a la mejor fotografía que consistirá en un ordenador portátil para el alumno autor del trabajo, y otro para el tutor. Así mismo habrá dos accésit (1º y 2º accésit) en cuyo caso, alumno y tutor recibirán una cámara de fotos digital. El premio y los accésit podrán declararse desiertos. No se devolverán los trabajos presentados. La participación como concursante conlleva la transmisión, a favor de la Fundación Edufores, de cuantos derechos de propiedad intelectual y derechos de imagen sean necesarios tanto para la promoción del propio
Concurso como para cualquier otra actividad de promoción y comunicación propia de la Organización. La Fundación Edufores asume en exclusiva, sin restricción material, temporal ni geográfica alguna y con el mayor contenido y por el mayor plazo reconocido por la legislación española, los derechos de reproducción, distribución y publicación de las fotografías presentadas a concurso, con la potestad de cederlos a terceros, incluida su publicación en medios de comunicación. Siempre que se utilicen las fotografías presentadas a concurso se mencionará al autor.
Con la inscripción en el Concurso, el participante garantiza que cuenta con los derechos, licencias y autorizaciones necesarias, que en su caso aportará con la documentación presentada, haciéndose responsable de todo el contenido de lo que presenta.
El Jurado estará compuesto por representantes de la administración, el mundo de la fotografía, la comunidad académica y la Fundación Edufores. Las incidencias que pudieran surgir durante el concurso serán resueltas por la Fundación Edufores. El fallo del jurado y su comunicación a los ganadores se producirá dentro del mes de mayo de 2014.
La presentación al concurso supondrá la aceptación tácita de estas bases y de cualquier resolución que se adopte para resolver incidencias no previstas en ellas.
La Fundación Edufores convoca el Concurso de Fotografía Escolar “Mi hora de papel”, sobre los múltiples usos del papel y su continua presencia en las actividades que desarrollamos a lo largo del día.

 http://www.xtec.cat/alfresco/d/d/workspace/SpacesStore/fcfbc78d-d0d2-4913-b358-88d07248961e/3r%20concurs%20Pissiganya.jpg


BASES XV PREMI DE  POESIA EN ACCIÓ
MODALITATS:

* Poemes sobre valors humans (Ecologia, pau, llibertat, igualtat, tolerància i solidaritat).
* Eslògans i il·lustracions per a un món millor.

PARTICIPANTS:

Tots els membres de la comunitat educativa: alumnat, professorat, AMPA...

  Es presentaran fins a deu poemes i fins a deu eslògans per centre.

Poden estar escrits en qualsevol llengua. En cas d'usar una altra llengua s'haurà d'adjuntar traducció al castellano per tal que el llibre es pugui difondre a Espanya i a Hispanoamèrica.

  Un jurat format per professorat i poetes reconeguts farà la tria dels guanyadors.

PREMI:

  
  * Publicació a l'antologia Poesia solidària.

 
   *  Recitar en el marató poètica del dia 14 de juny,  amb la satisfacció de poder contribuir a la causa humanitària a què destinarem l'esforç de la Marató poètica: ajudar a nins i joves amb risc de marginació social a través de la Fundació "Soñar despierto": http://www.sdespierto.es/
   
 * Sorpresa poètica lliurada en el moment del recital.

 
REQUISITS PEL LLIURAMENT DELS ORIGINALS:

* Enviar:  por correu electrònic a  
poesiaenaccio@gmail.com
 * Indicar el nom del centre com a tema del correu.

 En el cos del text del missatge heu de posar les dades del centre i de l'alumnat participant. 
Especificacions dels poemes: Originals i inèdits.
Màxim deu versos per poema. 
En cada poema indicar nom i cognoms, grup, centre i població de l'autor/a.
Enganxar els poemes en el cos de text del missatge.
Adjuntar un únic arxiu amb el nom del centre i format PDF la totalitat dels poemes presentats.

Especificacions il·lustraciones:
Adjuntar les il·lustracions en format JPG 150 ppm amb el nom i cognoms i curs de l'autor/a com a títol.
Per a qualsevol aclariment podeu consultar el nostre email o dirigir-vos al telèfon:  654540094 (Catalunya) / 639345788 (Balears)

El termini d'entrega acabarà el 25 d'abril  de 2014
 


 CONCURS DE CONTES DE CIÈNCIA 2014

Categoria B De 8 a 12 anys
Categoria C De 12 a 16 anys

Termini d'admissió  13 d'abril
Aquest concurs es convoca amb l’objectiu d’estimular l’internés pels temes de ciència i el pensament científic entre els estudiants,petits i joves escolaritzats en centres, ambla intenció de potenciar la creació d’obres literàries o plàstiques que tractin la ciència amb imaginació i valor científic.

Bases del concurs
La convocatòria s’adreça als centres educatius. Hi poden participar alumnes d’entre 4 i 20 anys, individualment o col·lectivament, en representació de la classe, així com alumnes de centres d’educació especial. Cada classe concursant podrà presentar, com a màxim, una obra.
La modalitat és la narrativa en català o en castellà. Les obres s’han de presentar tenint en compte les característiques següents: - Els treballs seran originals i inèdits.- L’extensió màxima és de 700 paraules (2 fulls DIN A4).- Les categories A i E podran presentar l’explicació del procediment en l’elaboració del conte i treball a l’aula, i incloure fins a 6 dibuixos originals.- Els treballs es presentaran sense signar. S’identificaran amb un títol, un pseudònim i la categoria. En un sobre tancat, s’han d’incloure les dades personals dels autors (nom i cognoms, edat, classe, nivell, centre escolar, adreça, telèfon). Els treballs (en suport informàtic o paper) s’hauran d’enviar a: concurscontescienciacosmocaixa@lavola.com o per correu postal a: cosmoCaixa, c/Isaac Newton, 26    08022 Barcelona El termini d’admissió d’originals s’acabarà el 13 d’abril de 2014.
El premi del Concurs de Contes de Ciència s’atorgarà a la millor història breu de ciència per a cadascuna de les categories. El jurat, format per membres de prestigi del món literari i científic, valorarà tant la qualitat del treball com l’encert en el contingut científic. El jurat emetrà el veredicte el 21 de maig de 2014, que es donarà a conèixer directament als premiats, i també es publicarà al web de l’Obra Social ”la Caixa”.
El premi, per a cada categoria, consistirà en: - invitacions familiars a CosmoCaixa per a tota la classe
- un ordinador portàtil per a l’aula
- un lot de llibres de ciència
- la publicació del treball premiat al web de l’Obra Social ”la Caixa”
Els premis es lliuraran en un acte festiu que se celebrarà a CosmoCaixa el 4 de juny de 2014.
Les classes concursants, pel sol fet de participar, tindran dret a visitar gratuïtament el Museu durant el curs, fent la reserva prèvia a través del web: www.laCaixa.es/ObraSocial



I CONCURS DE POESIA I RELAT BREU DE JOVES DE MALLORCA PER LA LLENGUA
CONVOCA:
Joves de Mallorca per la Llengua.
DEFINICIÓ:
Aquest concurs té com a objectiu estimular i reconèixer la creació literària i artística del jovent que s'expressa en català.
MODALITATS:
Relat breu i poesia.
CATEGORIES:
De cadascuna d’aquestes dues modalitats s’estableixen dues categories:
Majors de 12 anys i majors de 18 anys.
BASES DEL PREMI DE RELAT BREU:
El relat ha d’estar escrit en català, el tema és lliure i l’obra ha de ser inèdita. Ha de tenir una extensió màxima de 2 fulls . Els escrits s'han d'escriure amb ordinador, a doble espai, i el tipus de lletra ha de ser Arial o Times New Roman , de cos 12.
BASES DEL PREMI DE POESIA:
El poema ha d’estar escrit en català, el tema és lliure i l’obra ha de ser inèdita. Ha de tenir una extensió màxima de 50 versos, i no se n’estableix cap extensió mínima. Els escrits s'han d'escriure amb ordinador, a doble espai, i el tipus de lletra ha de ser Arial o Times New Roman , de cos 12.
BASES GENERALS:
Cada autor/a podrà concursar amb un màxim de dues obres, una per cada modalitat.
Els treballs presentats han d’anar signats amb el nom de l’autor/a. De cada treball s’ha de enviar 1 còpia, amb títol i signades amb el nom de l’autor/a i amb la seva edat i el telèfon.
No seran vàlids els treballs prèviament publicats, llegits en públic o plagiats d’altres autors.
Tampoc no seran vàlids els treballs que hagin estat presentats a altres certàmens literaris pendents d’adjudicació, els treballs que ja hagin obtingut premis en altres concursos, o els treballs que tinguin compromesos els drets d’edició.
El jurat estarà format per 3 jutges: Nicolau Dols, Mercè Picornell i Marisa Cerdó.
Qualsevol qüestió que sorgeixi no prevista en aquestes bases serà resolta per l’organització.
L'organització s’eximeix de responsabilitat per pèrdua o danys a les obres presentades
mentre en sigui dipositària.
La participació en el concurs implica la cessió de la utilització de les obres a Joves de Mallorca per la Llengua, que en podrà fer l’ús que consideri adient.
TERMINI DE PRESENTACIÓ DELS TREBALLS:
20 de maig de 2014, inclòs.
LLIURAMENT DELS TREBALLS:
Les obres s’han d’enviar al correu electrònic de Joves: info@jovesllengua.cat , amb la qual cosa es quedarà directament inscrit al concurs, o en mà a la seu de l’Obra Cultural Balear, Carrer de Jaume Ferran, 60, Palma.
VEREDICTE I LLIURAMENT DE PREMIS:
Es nombraran dos finalistes de cada categoria de les dues modalitats a la pàgina web de Joves de Mallorca per la Llengua dia 15 de juny de 2014, i el guanyador de cada categoria es nombrarà al concert 20 anys de Joves de Mallorca per la Llengua.
PREMIS:
Els dos finalistes de cada categoria de les dues modalitats seran obsequiats amb una entrada pel concert dels 20 anys de Joves de Mallorca per la Llengua, i els guanyadors de cada categoria seran premiats amb un lot de llibres.

BASES DEL XXIII CONCURSO PATRIMONIO NACIONAL DE PINTURA INFANTIL Y JUVENIL PARA CENTROS ESCOLARES
2013-2014


TEMA DEL CONCURSO

Serán tema del concurso los interiores y/o exteriores de los monumentos, jardines históricos o fuentes de Patrimonio Nacional, así como todos aquellos palacios, residencias y fundaciones religiosas vinculados históricamente a la Corona española. Por ejemplo:

PALMA:
·         Palacio Real de La Almudaina


BASES DEL CONCURSO


El concurso está dirigido a los alumnos de 5º y 6º de Educación Primaria y 1º de Educación Secundaria Obligatoria (ESO) procedentes de centros públicos, concertados, privados y de educación especial, ubicados dentro del territorio nacional.
1.      Los centros participantes deberán enviar el boletín de inscripción que figura como Anexo I.
2.      Podrán concursar un total de quince alumnos (5 por curso) de cada centro escolar.
3.      Los alumnos participantes serán seleccionados por sus respectivos profesores y/o tutores.
4.      Cada concursante podrá presentar una sola obra con la que no haya participado  en ningún otro concurso de  características similares.
5.      En el reverso  de cada obra, figurarán los datos del Anexo II.
6.      Las obras tendrán tamaño de 50 x 35 cms.  
  1. La técnica  utilizada será libre. 
8.      Las obras no premiadas serán devueltas a los Centros Escolares correspondientes.
  1. Patrimonio Nacional podrá utilizar los diferentes soportes gráficos o telemáticos para la difusión de las obras premiadas.
  2. La participación en este concurso implica la autorización de los padres o tutores de los participantes para que Patrimonio Nacional pueda publicar fotografías del evento en su página web.
  3. La obra galardonada con el Primer Premio será utilizada como cartel anunciador de la siguiente edición del Concurso.
  4. Las  obras premiadas pasarán a ser propiedad de Patrimonio Nacional.


JURADO

·         El jurado estará compuesto por seis miembros que serán designados por Patrimonio Nacional.
·         El fallo del jurado se hará público en el acto de entrega de los premios, que tendrá lugar en alguno de los Reales Sitios del Patrimonio Nacional.



PLAZO DE INSCRIPCIÓN


Plazo de inscripción: Hasta el día 30 de marzo 2014.
Ha de enviarse el boletín de inscripción debidamente cumplimentado por el centro escolar a la dirección de correo electrónico:  concursopintura@patrimonionacional.es


PLAZO DE PRESENTACIÓN DE TRABAJOS


Plazo de presentación: Hasta el día 15 de mayo de 2014.
Horario: De lunes a viernes, de 9.00 a 14.00 horas.

Dirección: Oficinas de Registro del Patrimonio Nacional:
- Palacio Real de Madrid: C/ Bailén s/n. 28071 Madrid.
- Delegación de El Escorial: C/Juan de Borbón y Battemberg s/n. 28200 San Lorenzo de El Escorial. Madrid.
- Delegación de Aranjuez: Pza. de  Parejas s/n. 28300 Aranjuez. Madrid.
- Delegación de La Granja: Pza de España, 15. 40100 San Ildefonso. Segovia.

PREMIOS


ALUMNOS PREMIADOS


Primer premio:
Ordenador portátil, material de Bellas Artes y utilización del dibujo en el cartel anunciador de la próxima convocatoria del Concurso.
Segundo   premio:
Tablet y material de Bellas Artes
Tercer premio:
Cámara fotográfica y material de Bellas Artes


ALUMNOS PARTICIPANTES

Todos los alumnos participantes obtendrán un diploma por su participación en el Concurso.


CENTROS EDUCATIVOS

A todos los centros participantes se les entregará un diploma por su labor de divulgación del patrimonio histórico-artístico.

A los centros premiados se les entregará una colección de publicaciones sobre Patrimonio Nacional.


PROFESORES

A los profesores de los alumnos premiados se les entregará un diploma de participación y una colección de publicaciones sobre Patrimonio Nacional.


ENTREGA DE PREMIOS


El  acto de entrega de Premios  se celebrará  en alguno de los Reales Sitios del Patrimonio Nacional en la fecha que previamente se comunicará a los centros escolares.

A este acto podrán asistir los alumnos y profesores que hayan obtenido premio así como  los demás participantes y profesores que permita el aforo.

_____________________________________________________________________


BASES
XIX Edició del concurs de dibuix mediambiental “Estima el bosc, evita el foc!”
COPE MALLORCA i CADENA 100, amb la col·laboració de les conselleries d’Educació, Cultura i Universitats i d’Agricultura, Medi Ambient i Territori i d’altres administracions convoquen el XIX concurs de dibuix mediambiental “Estima el bosc, evita el foc!”, de conformitat amb les bases següents: Participants
- Alumnat de 6è d’educació primària de tots els centres educatius de Mallorca.

Requisits
- El treball consistirà en la realització d’un dibuix fruit de la reflexió sobre el lema del concurs.
- La realització del dibuix s’haurà de fer sobre les làmines subministrades per la COPE i distribuïdes per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, prèvia formalització de la sol·licitud de làmines per participar-hi per part dels centres interessats.
- Els treballs hauran d’ésser individuals i se’n podrà presentar un per alumne.
- La tramesa dels originals amb les dades emplenades de la làmina s’hauran d’adreçar a la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, Servei d’Innovació Educativa (Passatge de Guillem de Torrella, 1, 1a, 07002 Palma).

Termini
- El full de sol·licitud de làmines es remetrà abans de dia 20 de març de 2014 al Servei d’Innovació i Educació de Persones Adultes.
- El termini d’admissió dels originals finalitzarà dia 23 de maig de 2014, a les 15 h.
- Els originals passaran a ser propietat de COPE MALLORCA i els dibuixos guanyadors i finalistes del concurs seran exposats a El Corte Inglés.
Jurat
1.- Estarà format pels següents membres:
- La directora general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional o la persona en qui delegui.
- Un representant de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori.
- El Regidor de l’Àrea d’Educació, Família, Igualtat i Majors de l’Ajuntament de Palma o la persona en qui delegui.
- La directora de la Direcció Insular de Medi Ambient del Consell de Mallorca o la persona en qui delegui.
- El director de COPE MALLORCA.
- Un professor o professora de dibuix o una pintora o pintor reconegut.
- Hi actuarà de secretària un assessor tècnic docent de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, amb veu però sense vot.

2.- La decisió del jurat es comunicarà als centres guanyadors.
3.- El jurat es reserva el dret de decidir sobre qualsevol extrem no contemplat en les bases, i la seva decisió serà inapel·lable.
Criteris de selecció
- Correcció de la tècnica plàstica utilitzada.
- Relació del dibuix amb el lema del concurs.
- Originalitat de l’expressió artística.
- Estètica i color.

Observacions
Es realitzarà un acte de lliurament de premis per a alumnat i professorat, la data i el lloc del qual es comunicarà oportunament.
_________________________________________________________________________

Concursos  ULTIMA HORA:

Paraules polisèmiques: CAVALL, FORAT, CAMA, JULIVERT, CAP, ROSER, GORRA, IMPERMEABLE, BOTIGA, BARBA.

Portades:  Fulls de mida A4, s'hi ha de reproduir la capçalera del diari ULTIMA HORA. El tema és les energies renovables, l'aigua, el vent... Cada notícia ha de tenir: titular, text, dibuix il·lustrastiu i, davall d'aquesta imatge, una petita explicació.

Auques: Tema lliure. Tres vinyetes
___________________________________________________________________________

IV CONCURS DE RECEPTES EL CORTE INGLÉS I DIARIO DE MALLORCA

- Per a escolars de tota l'illa, des de 3r de primària fins a 4t d'ESO, tant a través del col·legi o l'institut com individualmet.

- Poden participar-hi amb un primer plat, un segon plat o unes postres de cuina saludable, que en qualsevol cas han d'utilitzar ingredients del camp mallorquí.

- Entre tots els participants, s'elegiran 12 finalistes, d'entre els quals sortiran 6 guanyadors.

PREMIS

Per als guanyadors una targeta regal de 100 € d'El Corte Inglés. Per als finalistes una targeta regal de 50 € d'El Corte Inglés, i altres premis sorpresa...

El termini de recepció de  receptes acaba dia 14 de maig.

La gran final es farà a la cafeteria d'El Corte Inglés d'Avingudes el 28 de maig.

Ja podeu enviar la recepta, que haurà d'incloure els ingredients i el procés d'elaboració explicat, a:
DIARIO DE MALLORCA - Diari de l'escola
(Concurs de receptes).  Carrer de Puerto Rico, 15 (07006 - Palma).
O per correu electrònic: circulo10.diariodemallorca@epi.es.
Els alumnes de 6è les heu d'entregar a la mestra en un llapis de memòria.

_________________________________________________________________________


__________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________